Witamy na stronie Festiwalu Gier i Fantastyki "Copernicon 2010"!

Na tej stronie znajdziecie wszystkie najważniejsze informacje związane z Festiwalem Gier i Fantastyki "Copernicon 2010". Główne menu nawigacyjne znajduje się na szczycie strony.

Festiwal "Copernicon 2010" to powrót do legendarnej i prastarej nazwy pierwszego (który odbył się w Toruniu) ogólnopolskiego konwentu fantastyki i gier RPG. Sięgamy do sprawdzonej nazwy kojarzącej się jednoznacznie z naszym miastem, wracamy do zaprawionej w bojach jakości i ekipy, która nawet w tak krótkim czasie może stanąć na głowie i przygotować dla Was spotkanie niezwykłe w magicznej scenerii Torunia. "Copernicon" wraca do życia w dniach 15-17 października 2010 r. i odbywać się będzie w kompleksie Zespołu Szkół nr 10 (X liceum ogólnokształcące) w Toruniu.

NAPISZ NAM CO MYŚLISZ O COPERNICONIE 2010!

ZAPRASZAMY!!!

Nasza witryna będzie stale aktualizowana — zapraszamy więc byście tu wracali :)

kawerna.jpg

Portal kawerna.pl jest Patronem Głównym Festiwalu Gier i Fantastyki "Copernicon"

Najnowsze wieści

Dodano: 28 Aug 2010 13:52

Czas ucieka coraz szybciej i do Coperniconu zostało już tylko niecałych 7 tygodni. Czas przyszedł by dać Wam znać co się w ostatnich dniach i tygodniach działo, jak nasza impreza się rozwija i czego możecie się na niej spodziewać.

Na wstępie informacje o naszych promotorach i sponsorach, bez których Copernicon nie doszedłby do skutku. Patronami honorowymi naszej imprezy zostali: Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego Piotr Całbecki, Prezydent Miasta Torunia Michał Zaleski oraz Miejska Instytucja Kultury Toruń 2016. Wsparcie dla imprezy przyszło także ze strony wydawnictw Portal, Fabryka Słów, Rebis i Kuźnia Gier, zaś patronatem medialnym objęły nas media regionalne w postaci Agencji i Radia GRA, Gazety Pomorskiej i telewizji internetowej Toruń24. Ostatnie tygodnie upłynęły nam także na zabiegach o wsparcie medialne ze strony serwisów fanowskich i efektem tego stało się nawiązanie współpracy z Tawerną RPG, Kawerną, E-Play, Bastionem Fanów Star Wars, Gildią,pl, Fahrenheitem, Qfant i GryFabularne.tv. Dzięki temu dziś możemy pochwalić się różnorakim wsparciem przeszło 20 redakcji i instytucji. Pełna lista patronów imprezy znajduje się pod adresem http://www.copernicon.pl/patronaty.

Istotną częścią Coperniconu będą spotkania autorskie. Na naszym facebookowym i twitterowym kanale informujemy Was na bieżąco o tym kto do nas przyjedzie, ale w ramach podsumowania ostatnich tygodni informujemy także tu :) Piotrek Rogoża, Jarosław Błotny, Rafał A. Ziemkiewicz, Łukasz Orbitowski, Szczepan Twardoch oraz Jędrek z Zamku Chojnik – to ostatnio potwierdzeni goście. W sumie mamy zapowiedzianych 14 nazwisk i walczymy dla Was o więcej :) O naszych gościach poczytać możecie na stronie http://www.copernicon.pl/goscie.

Oczywiście nie zaniedbujemy także pozostałych bloków programu – już teraz mamy Games Room, w którym zagrać będzie można w blisko 100 różnych planszówek i wziąć udział w turniejach, m.in. gry RISK i gry Talisman: Magia i Miecz. Rozwija się program Manga Roomu i bloku Star Wars, który powstaje przy udziale ekipy z Toruńskiego Imperium Star Wars. Gorąco zachęcamy Was do wzięcia udziału w Turnieju o Tytuł Mistrza Twierdzy Toruń – jest to turniej Mistrzów Gry, w którym w rolę jury wcielają się gracze biorący udział w turniejowych sesjach. Więcej o tym i innych atrakcjach blok RPG znajdziecie na stronie http://www.copernicon.pl/rpg. Jeśli jesyeśmy przy konkursach to muszę Wam przypomnieć o trwających konkursach: literackim, plastycznym i na plakat promując nasza imprezę (http://www.copernicon.pl/konkursy). Warto się z nimi zapoznać i oczywiście wziąć w nich udział. Dzięki wsparciu Kuźni Gier na Coperniconie nie zabraknie Wolsunga i VETO (w tym przypadku pracujemy także nad turniejem).

Warto wspomnieć o koncertach, które powoli zaczynają się już klarować. W ramach „Coperniconu” będziecie mogli wziąć udział w dwóch wieczorach koncertów – wieczór folkowy i wieczór rockowy. Na stronie http://www.copernicon.pl/koncerty znajdziecie aktualizowane oczywiście informacje na temat kapel, które dla Was zagrają. Dla uczestników Festiwalu koncerty są za free.

Na koniec chcemy Was zaprosić na specjalne wydarzenie, które będzie miało miejsce w piątkowy wieczór, 15 października. Wraz z Fabryką Słów i Jarosławem Błotnym gorąco zapraszamy na premierę powieści „Wergeld Królów”, która tego właśnie dnia trafi na półki księgarń w całym kraju, a podczas Coperniconu będzie można w tym szczególnym dniu porozmawiać z jej autorem – zadając mu masę niewygodnych pytań :) Spotkanie uświetnią rzymscy legioniści, którzy specjalnie na tę okazję przeskoczą portalem do naszych czasów. Więcej o książce i spotkaniu z Jarosławem Błotnym już wkrótce na naszej stronie.

Komentarze: 0

Dodano: 08 Aug 2010 10:57

Tylko 9 tygodni zostało do otwarcia bram Festiwalu Gier i Fantastyki "Copernicon 2010". Mało casu, kruca bomba, mało casu… mimo to kontynuujemy naszą cotygodniową tradycję i częstujemy Was porcją wieści z placu boju. Bo my dzielni chłopcy (i dziewczynki) jesteśmy. Zaczynamy od informacji o nawiązaniu współpracy z Toruńskim Klubem Gier Planszowych — z ich pomocą powstaną Games Room oraz PlayRoom (pokój konsolowy). Co powiecie na około 100 różnych gier (a możliwe, że więcej)? Ich spis na naszych stronach wkrótce. Oprócz tego niedługo damy znać jakie turnieje związane z planszówkami będą uatrakcyjniać imprezę. Kolejnym partnerem Coperniconu jest sklep Wszystko gra!, dzięki któremu na naszej imprezie będziecie mogli wziąć udział w dwóch prestiżowych eliminacjach (trialach) do cyklu Grand Prix w Magic: The Gathering. Eliminacje dotyczą turniejów w Bochum i we Florencji zaś szczegóły znajdziecie w dziale im poświęconym. Oprócz tego turniej Warmachines&Horde dla fanów gier bitewnych. Spodziewajcie się ich więcej. Idziemy dalej… Z dumą prezentujemy Wam atrakcje, które odbywać się będą w ramach (sub)bloku WOD — powstaje on przy współpracy z World of Darkness Asylum. Informacje znajdziecie na stronie bloku RPG. Będzie mroczno, ciekawie i z pewnością krwiście :) Chcemy także pochwalić się nawiązaniem współpracy z Wydawnictwem Portal, które ufunduje dla Was część nagród :) Z informacji praktyczno-logistyczno-organizatorskich — uruchomiliśmy dla Was akredytację on-line, oraz wrzuciliśmy info o możliwych noclegach alternatywnych — KLIK. Poza tym: nowe larpy i konkursy :) Warto zajrzeć i przekonać się o tym co Was czeka na Coperniconie. Kończąc sprawozdanie warto przypomnieć, że ogłosiliśmy mini konkurs na scenariusz do maksymalnie 3 minutowego trailera imprezy - najlepszy scenariusz nagrodzimy wejściówką i koszulką ;) A przy okazji przygotowań do kręcenia tegoż trailera ogłosiliśmy hasło imprezy: "COPERNICON 2010 - WYOBRAŹNIA NIE ZNA GRANIC!" I ostatnia informacja — na facebookowym kanale jest nas już blisko 300 osób, zaś 300 postaramy się jakoś nagrodzić :) Do zobaczenia!

Komentarze: 0

Dodano: 29 Jul 2010 14:19

Czas na cotygodniową porcję podsumowania ze świata Coperniconu. Jak przystało na narwanych geeków, którzy imprezą zajmują się w każdej wolnej chwili, robimy co możemy by móc coś tu raz na tydzień napisać. Oto co nam się wydarzyło w ostatnich dniach. Niezwykle miło nam przypomnieć, że lada dzień rusza, ogłoszony niedawno, konkurs plastyczny pt. "Fabryka Słów w Twierdzy Toruń". Zachęcamy wszystkich twórców do działania — warto, gdyż nagrody w tym konkursie ufundowała między innymi Fabryka Słów dzięki czemu zwycięska praca pokazana zostanie m.in na stronach wydawnictwa! To nie wszystko… właśnie ogłosiliśmy też start konkursu na plakat "Coperniconu 2010" — zachęcamy gorąco wszystkich młodych twórców do przesyłania swoich prac także tu :) Przypominamy także o trwającym już konkurs_literacki konkursie literackim Wszystkie konkursy znajdziecie na stronie im poświęconej. Nie samymi konkursami Copernicon jednak będzie żył. Wciąż przybywa nam gości — dziś jest nam niezwykle miło poinformować, iż do szacownego grona gości Festiwalu dołączyli Rafał. W. Orkan oraz Witold Jabłoński. Wciąż czekamy na odpowiedzi ze strony pozostałych autorów, ale jesteśmy pewni, że nie jedną dobrą wiadomość będziemy jeszcze mieli. Musimy też się pochwalić rozwojem na Facebooku, gdzie w przeciągu ostatniego tygodnia przybyło nam blisko 20 fanów! Jest nas już 265 i wciąż nas przybywa :) Jeśli jeszcze nas nie śledzisz na FB dołącz do grupy i zostań członkiem naszej społeczności. Na sam koniec musimy się pochwalić także kolejnymi patronatami, którymi nasza impreza została objęta. Po pierwsze — nawiązaliśmy współpracę z Kuźnią Grafiki czego owocem już na tę chwilę są nowe bannery oraz dodatkowa promocja. Po drugie — patronatem medialnym objęły Copernicon serwisy World of Darkness Asylum oraz Pod Grzechocącymi Kośćmi. Już niedługo także na nich pojawiać się będą informacje o imprezie. I w końcu po trzecie — z wielką radością i dumą ogłaszamy, że Patronat Honorowy nad Festiwalem Gier i Fantastyki "Copernicon 2010" objął Prezydent Miasta Torunia Michał Zaleski! Mamy nadzieję, że dzięki temu uda nam się zorganizować jeszcze lepszą imprezę dla Was wszystkich. Do zobaczenia w Toruniu!

Komentarze: 0

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License